AKTUALNIE - Wiejska Kuchnia Mojej Mamy
Temat: Olej skrzynia i most ...olejow wedlug jakosci 1-5 gdzie gl-1 to salceson a gl-5 to schab
GL-1
Olej bez dodatków uszlachetniajacych
Przekładnie reczne i mosty napedowe w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy
- mo¿e zwykle byc zastepowany olejem silnikowym
GL-2
Olej z dodatkami przeciwutleniajacymi i przeciwkorozyjnymi
J.w. przy nieco cie¿szych warunkach pracy
GL-3
Olej z dodatkami jak w GL-2 z pewna iloscia dodatków EP PrzekÅ‚adnie walcowe i sto¿kowe w umiarkowanych warunkach obcia¿en i predkosci
GL-4
Olej z wieksza iloscia dodatków smarnosciowych ni¿ GL-3
PrzekÅ‚adnie srednioobcia¿one, w tym hipoidalne, pracujace przy du¿ym momencie obrotowym i maÅ‚ej
predkosci lub odwrotnie; typowe zastosowanie - reczne skrzynie przekładniowe
GL-5
Oleje o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnosciowych w porównaniu z... Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=6884
Temat: GL-4 czy GL-5 (olej przekładniowy)? o co chodzi? ...Klasa jakościowa Charakterystyka oleju Opis zastosowania GL-1 Olej bez dodatków uszlachetniających Przekładnie ręczne i mosty napędowe w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy - może zwykle być zastępowany olejem silnikowym GL-2 Olej z dodatkami przeciwutleniającymi i przeciwkorozyjnymi J.w. przy nieco cięższych warunkach pracy GL-3 Olej z dodatkami jak w GL-2 z pewną ilością dodatków EP (extreme pressure) Przekładnie walcowe i stożkowe w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości GL-4 Olej z większą ilością dodatków smarnościowych niż GL-3 Przekładnie średnioobciążone, w tym hipoidalne, pracujące przy dużym momencie obrotowym i małej prędkości lub odwrotnie; typowe zastosowanie - ręczne skrzynie przekładniowe GL-5 Oleje o około dwukrotnie większej ilości dodatków smarnościowych w porównaniu z GL-4 Przekładnie... Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18980
Temat: Ciekawostki techniczne SP 800 ...planetarnymi oraz konstrukcje mieszane. Reduktory mogą występować jako dodatkowa skrzynka dwu- lub wielobiegowa. Innym typem reduktorów są zwolnice lub przekładnie boczne. Są to reduktory ustawione przy kole lub bezpośrednio w piaście koła napędowego samochodu. W pojazdach gąsienicowych znajdują się pomiędzy mechanizmami skrętu a kołami napędzającymi gąsiennicę. Zwolnice i przekładnie boczne mogą być wykonane jako przekładnie walcowe (zewnętrzne lub wewnętrzne), przekładnie stożkowe lub przekładnie planetarne. Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=11754
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszopcia.htw.pl
.
|