AKTUALNIE - Wiejska Kuchnia Mojej Mamy
Temat: Embraer 170/190 od Wilco Pomiędzy pokrętłami BaroSet i Minimums na panelu tuż ponad wyświetlaczami LCD. W górnym rzędzie, pierwszy z prawej. Pod nim jest V/L. W moim poprzednim poście oczywiście pomyliłem VNAV z NAV. VNAV to Vertical navigation, czyli profil pionowy podróży z FMS. Chodziło mi o przycisk NAV. Przepraszam za pomyłkę. Tak pisałeś o tym Embrayerze, że właśnie sobie włączyłem nim lot LIRF to LSZH, a miałem lecieć 737 PMDG. Bardzo miły w lataniu jest ten E170. Pozdrawiam. Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=7251
Temat: Ogrzewanie Nadmuchowe Nawiewowe ...przy ogrzewaniu powietrznym jest najgorszy to znaczy gradient temperatury w pionie jest największy szczególnie przy wysokich pomieszczeniach. W pomieszczeniach mieszkalnych nie stosuje się nawiewników kierunkowych z dużymi prędkościami wypływu ze względu na niski komfort. Pisałem już o tym. Nawiewniki w podłodze skierowane do góry jeszcze bardziej przyspieszą ucieczkę ciepła pod sufit i jeszcze bardziej pogorszą już i tak bardzo nędzny profil pionowy temperatury. Jeśli chodzi o tą niby zaletę ogrzewania powietrznego i powtórne wykorzystanie energii cieplnej to jest to zwykła recyrkulacja czyli zawracanie zużytego powietrza z powrotem do układu wentylacji i ogrzewania. Od tego typu przestarzałych systemów recyrkulacji się już odchodzi. Owszem jest jeszcze na rynku duża oferta tego typu systemów ale dobrze należy się zastanowić czy warto w to wchodzić. Najlepszy czyli... Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=30156
Temat: SID, STAR itp A więc STAR'y i SID'y mam opanowane. Obecnie jestem zainteresowany tematem CDA (Continous Descent Approach).
1) Czy jest możliwe w realiach VATSIM dostanie zgody na CLEAN arrival (tj. profil pionowy i poziomy) .Odnośnie CDA czytałem opis eventu który miał miejsce na lotnisku w Atlancie, który polegał właśnie na wykonywaniu procedury CDA ,zamieszczam link do poradnika:
http://mitrecaasd.org/vat...da_training.pdf
2) Jeśli tak to aby wykonać CDA powinienem wpisać w planie lotu w polu Route CLEAR po ostatnim punkcie ?
3) Podczas wykonywania CDA mogę otrzymać skróty w procedurze STAR( np. na WA???), czy też muszę... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=6618
Temat: Problem z podejscie do Portoroz LJPZ To jest podejścia na locator do pasa 15.
Jeppesen o STARach twierdzi tak:
Z ILB prowadzi STAR ILB 1I, który kończy się nad PZ. Jeśli nie wykonujesz holdu, bo nie trzeba, to po minięciu PZ (w zasadzie przed, żeby się ładnie wyrobić) skręcasz na kurs 310° od PZ NDB (tak, da się lecieć na pseudoradialu od NDB, wystarczy tylko ustawić poprawnie własny kurs na ADFie).
Uciąłeś profil pionowy, więc sugeruję się mapami od Jeppa.
Na kursie 310° zniżasz z 2700ft do 1500ft, a po 2 minutach skręcasz w prawo na kurs 148° (też pseudoradial) kontynuując zniżanie.
Patrząc na mapy w domyśle za IAF należy wziąć chyba PZ L, bo tylko ten locator jest wyraźnie zaznaczany na mapach.
Staszku, tamte wysokości, to są tylko wysokości zalecane. Nie są minimalne, bo nie mają linii podkreślenia pod cyframi, nie są... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=8969
Temat: Kto ma pierwszeństwo i zmiana poziomu lotu? Dylematy newbie 1. Real-lotnictwo uporczywie nie tworzy zasad dla UNICOM. Sam jestem ciekaw czy jest jakaś zasada pierszeństwa w lotnictwie (ciekawe, że jak dla mnie była szokiem informacja, że tcasy uzgadniają między sobą postępowanie obu maszyn w sytuacji kolizyjnej).
2. Powinieneś poprosić o zgodę od kontro nawet jeśli masz to w planie. "Continue as filed" z zasady dotyczy tylko profilu poziomego. Profil pionowy zależy od ostatniej zgody.
W planie lotu podana wysokość przelotowa dotyczy pierwszego punktu planu i powinna odpowiadać kierunkowi odcinka za tym punktem. Jeśli w drugim punkcie kierunek zmienia się aż tak, że trzeba zmienić wysokość lotu, to w tym drugim punkcie wpisujesz nową wysokość. Itd. Opisz przypadek.
Piotr Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=5943
Temat: profile pod Gk/pilne ...pozostałe profile (sufitowy i podłogowy) są różne - jeden U50 z ramionami dłuzszymi, drugi U50 z ramionami krótszymi i napisem EKO(?)
I niby my po tak obszernym opisie i dokładnej dokumentacji foto mamy Ci pomóc? Co my wróżki?
Najszybciej - bo widzę, że Ci śpieszno - to zadzwoń do tej hurtowni, która dostarczyła towar.Oni będą wiedzieć lepiej.
U mnie żeby dać Ci zagwostkę:
- profil na podłogę/sufit miał dziurki
- profil pionowy i poziomy miał taką samą długość ramion
ale moje profile miały "nadruk" z dokładnym opisem:
- rodzaj
- data produkcji
- etc Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=113765
Temat: Trasa Chabówka - Nowy Sącz ...Kraków - Zakopane. Linia ma charakter górski, przebiega dolinami trzech rzek i pokonuje dwa wysokie działy wód między ich zlewiskami. Jej najwyżej położonym punktem jest przystanek Skrzydlna - 608 m n.p.m., najniżej - stacja Marcinkowice - 252 m n.p.m. Spadki toru przekraczają na ogół wartość 20 promili, z obu stron stacji Kasina Wielka dochodzą do wielkości 27 promili. Nie zaszła konieczność budowy tuneli, niemniej, by zachować dopuszczalny profil pionowy trasy, należało dokonać imponujących robót ziemnych, w postaci licznych przekopów i nasypów, wybudować setki metrów murów oporowych i innych zabezpieczeń inżynieryjnych. Na całym przebiegu linii znajduje się 206 przepustów wodnych pod torem (kilkadziesiąt z nich to murowane z kamienia tunele, służące także do przejazdu nawet dużych pojazdów), 59 małych mostów i 15 dużych. Największe z nich to most na Dunajcu w... Źródło: spk.eev.pl/viewtopic.php?t=55
Temat: Konwersja plików AM (.gps) -> OZI (.plt) ...XXX.plt. Zapisany ślad w AutoMapie obejmował trasę o długości ok. 10 km. Jadąc z Automapą miałem włączony podgląd wysokości n.p.m - cały czas poruszałem się na wysokości 117-123 m n.p.m.. Wczytałem otrzymany plik XXX.plt do OziExplorera, uprzednio wczytując do niego mapę właściwego obszaru (skanowaną, czarno-białą 1:50000). Pokazał się czerwony track. Szkoda tylko, że ma on jedynie pierwsze 300 m mojej przebytej trasy. Włączyłem profil pionowy. Pokazuje, że te 300 m było na wysokości 131-132 m n.p.m.
Czyli też jakaś kiszka.... Źródło: my-navia.pl/viewtopic.php?t=13134
Temat: Freeware Tu-154 UNS nie jest podłączony do AP, bo przyrządy PT są napisane w specyficzny własny sposób, podpięty jest tylko KLN-90B. W prawdziwym samolocie załącza się LNAV za pomocą przycisku HBY, gdyż takiego systemu (NWU) nie ma na Polskim samolocie. W prawdziwej maszynie profil pionowy jest (ale nie musi być) wyliczany przez FMC, utrzymanie jego jest zadaniem innych trybów AP nie mających żadnych danych z FMC, lub po prostu lot na ręku. Bierze się to ze specyfiki wykonywania lotów na tym samolocie, takie są systemy i wynika to ze sztuki pilotażu tego samolotu. Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=1845
Temat: Profil trasy/terenu Np plugin mapowy na mapMyFitness.com - zaznaczasz trase i na jej podstawie dostajesz profil pionowy terenu Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=3362
Temat: Problem z podejściem na LPPT (Lizbona) RW03 Ad. 1) Przy braku kontroli Holding możesz zastosować przy separacji z innymi samolotami na UNICOM. Jak nie ma innych w pobliżu to po prostu lądujesz wg map.
Ad. 3) W racetrack'u masz profil pionowy (zniżanie). Proponuję zastosować wyszukiwarkę.
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=380
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=4628 Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=10001
Temat: Poszukuję specjalisty od map ...jego reprezentacja w plikach. Wiem, że są jakieś segmenty, w których ustawia się wysokość na siatce o oczkach 5m/10m - jest to coś w rodzaju bitmapy.
Od początku roku 2009 tworzę edytor scenerii realistycznych, który wczytuje ortofotomapy (zdjęcia satelitarne) i mapy topograficzne z Geoportalu oraz mapy wektorowe UMP (użycie SRTM jest w przygotowaniu). Obecnie edytor pozwala narysować tory z dokładnością 10-20cm w planie i ustawić ich profil pionowy z dokładnością 50cm. (Ograniczenie dokładności wynika z dostępnych materiałów źródłowych.) Chciałbym, aby mój edytor miał opcję eksportu do Trainz, na ile to będzie możliwe. Dlatego na wstępnym etapie jego tworzenia chcę podjąć próbę dostosowania się do "docelowego" formatu danych o ukształtowaniu terenu.
Najlepiej by było, gdybym mógł się spotkać z osobą zorientowaną, która by mi... Źródło: trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=2634
Temat: MD-11 PMDG ...ustawione knobem IAS/MACH. Na wyświetlaczy dane o prędkości zmieniają kolor z białego na fioletowy. Naciśnięcie tego klawisza do 10 sekund po ustawieniu prędkości knobem IAS/MACH wpisuje tą wartość do FMS. Tryb FMS SPD jest wyłączany przez naciśnięcie lub odciągnięcie knoba IAS/MACH lub włączenie trybu GA. Przy starcie naciśnięcie klawisza PROF powyżej 400 ft AGL włącza zarówno tryb PROF jak i FMS SPD.
- PROF - naciśnięty włącza profil pionowy lotu zapisany w FMS. Przy starcie PROF nie może być włączony poniżej 400 ft AGL. Przy lądowaniu PROF może pozostać aktywny do pułapu 50 ft AGL. Przy starcie naciśnięcie go włącza także tryb FMS SPD.
- AUTOFLIGHT - naciśniecie go włącza autopilota i autothrottle w wybranym trybie FD. Jeśli żaden tryb FD nie został wybrany to autopilot ustawia tryb HDG/TRK HOLD w locie pozoimym lub utrzymania aktualnej VS w czasie wznoszenia... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=1606
Temat: Problem z podejściem na LPPT (Lizbona) RW03 ...o kursie dolotowym, czyli o kierunku jaki będziesz miał wlatując do radiopomocy. Więc lecąc ze wschodu z kierunkiem 272° będziesz wchodził "łezką". Masz rację.
Odpisując miałem na myśli wlot z północnego zachodu, w którym należy wejść równolegle.
Na mapie STARa masz pionowy profil opisany za pomocą minimalnych, maksymalnych albo zalecanych wysokości na poszczególnych odcinkach.
Na mapce podejścia do pasa masz profil pionowy jako dodatkowy obrazek pod mapą poziomą.
Różnica między holdem a racetrackiem polega na przeznaczeniu i nieraz sposobie wykonania.
Holding ma na celu ulokować samolot w pewnym obszarze podczas krótszego lub dłuższego oczekiwania. Samolotu nie da się zatrzymać w miejscu, ale można go zmusić żeby latał w kółko.
Racetrack ma za zadanie tak usytuować samolot w przestrzeni, żeby mógł podejść do pasa.
Dodatkowo... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=10001
Temat: EPPO-EPRZ: jak wylądować na ILS27 wg mapy? Dokładnie. Narysowałem tylko wejscie. Lecisz na pomoc nawigacyjną (tu z kierunku JED), mijasz ją, lecisz jak to nazwałes "pod prąd", kierunek zgodny z outbound leg, nawracasz na pomoc nawigacyjną (krecisz w lewo), mijasz ją = krecisz w prawo i dopiero od tego momentu jestes w racetrack i dopiero od tego pomentu obowiązuje Cie profil pionowy dla racetrack. Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=2977
Temat: Nawigacja 1. Podejście ILS jest jedną z form podejścia instrumentalnego. Jest faktem, że podejścia ILS mają z reguły najtrudniejsze minima pogodowe (bo profil pionowy jest bardzo precyzyjnie kontrolowany). Ale podejścia zbudowane w oparciu o VOR czy NDB umożliwiają lądowania przy pogodzie dość złej. Jest wiele ważnych lotnisk na świecie pozbawionych ILS, na których lądują 747.
2. VOR i NDB slużą nie tylko do kierowania sie dokładnie na nie. Mając dokładną mapę z odczytu odłegłości i radiala do VOR możesz określić swoje położenie z dużą dokładnością. Mając odczyt z... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=3594
Temat: Problem z FMC (737tng PMDG) Proste. VNAV nie moze dzialac gdy nie lecimy wg trasy z FMC, bo nie ma oparcia o zaden profil pionowy. Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=227
Temat: Sid i Star Nie masz racji, kontroler zezwolił tylko na zniżanie do FL180 ( profil pionowy), a następnie podejście wg STARa Caseyxx (profil poziomy). Wejście w STAR nie jest równoznaczne ze zgodą na dalsze zniżanie.
Skoro nie dostałeś dalszego zniżania, to widocznie przed tobą, poniżej był jakiś samolot.
Poza tym, czy na prawdę masz na tyle wiedzy, żeby się kłócić z kontrolerem z uprawnieniami co najmniej STU+? Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=1045
Temat: Racetrack kolidujacy z APP?? 1. jesli jest kontrola, to nie znizasz bez zgody. Jesli nie ma, znizasz sam, zeby w okreslonych punktach byc na okreslonym pułapie
2. pomijam juz kwestie wejscia w racetrack ale racetrack w EPRZ robi sie nad NDB RZ (474). Jak zerkniesz na profil pionowy to zobaczysz, ze przy mijaniu NDB masz miec ponad 3000 ft. Na odlocie z kierunkiem 087 znizasz do ok. 2200 ft. Samoloty będące juz na podejsciu w miejscu FAF mają miec 2200 ft, a mijając NDB RZ mają miec ok 1800ft, wiec sporo ponizej Twojego 3000 ft.
Zerknij do tego postu:
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=2977 Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=4466
Temat: komunikat Circle to land ToTom, można cały CTL wykonac na autopilocie łącznie z przyziemnieniem na kierunku nieoprzyrządowanym (regulować za pomocą HDG i VS) tak samo jak można kołować przy pomocy autopilota. Ale nawet wtedy trzeba umieć wyznaczyć "wzrokowo" profil pionowy ścieżki schodzenia wszędzie tam gdzie brak odpowiednich świateł.
Piotr Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=2587
Temat: Mapki, procedury itp. (długie!) ...(http://www.pl-vacc.org/files/maps/0513-EPWA-VORDME-RWY15.pdf) część trasy jest kropkowana. Tak samo wzdłuż holdingu na mapce ILS 33. Gdzieś znalazłem, że kropkowana linia oznacza "lost communication track". Czyli w razie utraty łączności pilot ma polecieć według tej "trasy"? Ale po co-może przecież lecieć do IAF i normalinie podczodzić o czasie swojego zaplanowanego przelotu-tak jest na aviation.home.pl. PROFIL PIONOWY W PODEJŚCIU VOR/DME
Na mapce VOR/DME 15 pionowy profil podejścia jest inny od tego przedstawionego w tabeli na dole po prawej. Według którego powinienem podchodzić?
Rozpracowywanie mapki http://204.108.4.16/d-tpp/0608/00582I16LC2.PDF
Co na tej mapce oznacza napis RADAR or DME required? Muszę mieć DME albo znowu jakiś radar?
Co oznaczają 3 kręgi dookoła lotniska?
Napis "VGSI and ILS glidepatch not... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=5007
Temat: Trasa EPKT EPKK ...bawić". Widzą te forum jako scenę "walki" poglądów na FSa albo prowadzienie for, a nie platformę grupującą ludzi o podobnym podejściu do tej zabawy.
Z trymowaniem. na VS sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa - w każdej chwili w powietrzu albo uzywasz a/p albo jesteś wytrymowany. To trzeba wytrenować offline. Cokolwiek Ci napiszą fachmani liczy się przewidywalność dla innych pilotów i kontro. Oni oczekują, że zachowasz profil pionowy bez względu na czyjekolwiek poglądy na "realność" FS trymera czy na "zabawę FSem". Nie daj sobie wmówić, że przewidywalnośc jest przejawem "nawiedzenia", bo dokładnie tego samego oczekujesz od innych.
Piotr Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=10121
Temat: Ogrzewanie podłogowe a tradycyjne (grzejniki) KOSZTY!!! ...być 23-24. Czy jest w stanie taką zapewnić, zwłaszcza pod drewnianymi panelami?
2. Czy sama podłogówka jest w stanie ogrzać do wyżej wymienionej temperatury salon o pow. 40m2 bez wspomagania grzejnikami?
Marzanko :wink:
Odczucie komfortu nie zależy tylko od temperatury powietrza. Mądrzy ludzie już wiele lat temu zbadali i ustalili w jakich warunkach dobrze czuje się człowiek. Poza temperaturą powietrza ważne jest jeszcze:
1) profil pionowy temperatury - co z tego że termometr pokaże ci 25 st jesli będzie ciagnąć po nogach bo przy podłodze będzie 18st.. Przy podłogówce jest profil bardzo dobry .
2) ilość zimnych przegród w pomieszczeniu - okazuje się że aby czuć się "ciepło" w pomiesczeniu gdzie są dwie sciany zimne (pok narożny ) trzeba o ok. 1,2 stopnie wiecej niz gdy w pokoju nie ma żadnych ścian zimnych czyli pomieszczenie jest calkowicie... Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=29843
Temat: Ogrzewanie podłogowe a tradycyjne (grzejniki) KOSZTY!!! ...temperatury - najgorszy z możliwych. Ogrzewany jest sufit a nie strefa przebywania ludzi. Aby sensownie ogrzać strefę przebywania ludzi przy nadmuchowym należy stosować dosyć spore prędkości wypływu powietrza z nawiewników a to powoduje hałasy i drastycznie zmniejsza komfort w pomieszczeniach czyli kiepskie rozwiązanie. Teoretycznie najtaniej w eksploatacji wychodzi podłogówka bo odczucie komfortu wystepuje juz u niektórych przy 18 st. oraz profil pionowy temperatury jest bardzo korzystny. Nieco słabiej wypada ogrzewanie niskotemperaturowe grzejnikowe. Sama podłogówka ma sporą wadę polegajacą na dużej bezwładności. Przy częstych i szybkich zmianach pogody podnosi to niepotrzebnie koszty eksloatacyjne. Najlepsze moim zdaniem jest ogrzewanie w systemie mieszanym czyli podłogowe i grzejnikowe. Posiada same zalety no oczywiście poza wysokimi kosztami inwestycyjnymi. Taki... Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=29843
Temat: Futryna w ścianie z Nidy "Kurs" przedstawiony na witrynie Rigipsu już starałem się przestudiować, ale po pierwsze na zdjęciach nie widać jaki profil pionowy jest użyty przy ościeżnicy no i drzwi są na środku ściany a nie na jej krawędzi. Dziękuję zatem za pomoc, ale nie do końca o to chodziło.
Spotkałem w sklepie profil "do ościeżnic" - skubaniec jest tak gruby i ciężki że nie wiem jak go ciąć ? Do czego wykorzystywać taki element? Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=11324
Temat: Ocieplam poddasze - krotkie pytania... ...profil ud na poddasza ja mam taki i tak samo zrobione
rożni sie tym ze z jednej strony jest normalny a z drugiej jakby ponacinana falbanka którą sie dogina na żądany kont
Wg mnie to tam powinny być dwa złączone profile typu chyba CD i UD.
Jeden (CD) jest zamocowany do krokwi wieszakami brzuszkiem do dołu.
Do niego dokręcony jest drugi (UD) brzuszkiem do góry.
Prawidłowo?
MCB
PS
Przed chwilą znalazłem inny przykład. Tam profil pionowy (CD 60x27) jest przytwierdzony profilem narożnikowym przez płytę gipsową skosu do jej profilu.
Rysunek jest w dokumencie firmy Knauff. Opis: D612-SD5/FD1, zeszyt techniczny D61.
MCB Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=82372
Temat: Dziennik wykończeń... ...ramach relaksu trochę się pogimanstykowałam. Siłą rzeczy nie zrobiłam sobie zdjęcia, ale może to i lepiej :lol:
Poniżej trzy profile przygotowane do montażu pozują do zdjęcia. Jeszcze nie przykręcone do wieszaków, gdyż trzeba najpierw włożyć pod nie wełnę mineralną. Wieszaki też jeszcze nie są przykołkowane ostatecznie do ściany.
http://lh4.ggpht.com/_EbYh3yR5h9c/SZ..._spizarnia.jpg
Zamocowałam również skrajny profil pionowy przy drzwiach, który będzie wyznaczał druga płaszczyznę. Ten profil jest już wypoziomowany (chyba powinnam napisać wypionowany) i przykręcony z jednej strony do wieszaków. Druga strona jeszcze pozostaje swobodna co ma ułatwić wciśnięcie tam wełny mineralnej. Jestem z siebie dumna, bo własnymi rękoma przycinałam te profile i wkręcałam pchełki. Trochę się zmęczyłam skakaniem po drabinie, bo zanim nabrałam... Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=67187
Temat: jak zbudować ściankęGK na poddaszu wielkie dzięki za wyjaśnienie - problem mam dodatkowo taki że w tej ściance w której muszę puścić te kanały wentylacyjne będą również osadzone drzwi przez co nie chciałbym żeby była zbyt gruba.
A jakbym dał np co drugi profil pionowy nie CW100 tylko ten profil z grubej blachy stosowany przy otworach drzwiowych? jakbym w nim wyciął szlifierką otwory na te płaskie "rury" to fizycznie by się zmieściło...
A jeżeli jednak nie to jak osadzić potem w takiej ściance 20cm drzwi? Jakoś tego nie widzę :cry: Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=150534
Temat: Mam i nie dam ;-) Wpisać możesz, tylko procedura jest nieco inna. Klikasz RSK przy punkcie (wchodzisz w zakładkę weryfikacji i dopiero tam podajesz (oddzielnie) speed restriction i altitude restriction. Bezpośrednio na zakładce F-PLAN nie wbijesz w formacie (SPD/ALT) benkowym.
Nie Konrafie, to nie to. Prawidłowo wbite restrykcji (kolor magenta) nie są odpowiednio kalkulowane i cały profil pionowy lotu jest nieprawidłowy.
Pozdrówki
Gwidon Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=5787
Temat: Mapki, procedury itp. (długie!) ...część trasy jest kropkowana. Tak samo wzdłuż holdingu na mapce ILS 33. Gdzieś znalazłem, że kropkowana linia oznacza "lost communication track". Czyli w razie utraty łączności pilot ma polecieć według tej "trasy"? Ale po co-może przecież lecieć do IAF i normalinie podczodzić o czasie swojego zaplanowanego przelotu-tak jest na aviation.home.pl. PROFIL PIONOWY W PODEJŚCIU VOR/DME
Na mapce VOR/DME 15 pionowy profil podejścia jest inny od tego przedstawionego w tabeli na dole po prawej. Według którego powinienem podchodzić?
GP INOP
Co oznacza "FAF GP Inop" lub "Mapt GP Inop" na tymczasowej RWY 11?
RADAR
Na niektórych makach dla KJFK jest napis RADAR REQUIRED. Radar musi być obsadzony, mam mieć TCAS, GPS czy co?
PODEJÅšCIE DME/ARC
Na mapce STARów... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=5007
Temat: CaptainSim B757-200 Ja walczyłem z tym problemem jakiś czas. W końcu odkryłem, że należy aktywować plan lotu (naciskać EXEC) dopiero po wprowadzeniu danych w PERF INIT (czyli mas, poziomu lotu itp.). Od tej pory jak ręką odjął - za każdym razem mam prawidłowy profil pionowy - także bez wprowadzania od razu STARA i pasa docelowego. Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=4326
Temat: Problem z podejściem na LPPT (Lizbona) RW03 ...- długość legu dla holdingu to 1 min, podczas gdy długość legu dla racetracka mierzona jest tutaj odległością od VOR KRW. Na outbound legu należy zacząć zakręt na prostą do lądowania w odległości 18.3 km (9.9 NM) od KRW
- holding musi być wykonywany na wysokości pomiędzy 3050 metrów (max FL100) a 900 metrów. Czy to znaczy, że może w tym przypadku służyć do zmniejszenia wysokości z 3050 do 900 metrów?
- w racetracku mamy konkretny profil pionowy na mapce podejścia - zniżanie z 900 do 800 metrów na outbound legu (zniżanie musi zakończyć się przed zakrętem)
- racetrack jest częścią procedury końcowego podejścia i zgodnie ze swoją rolą pomaga samolotowi w podejściu do pasa
To chyba tyle. Czy coś przegapiłem?
Przy okazji nasunęło mi się kolejne pytanie : jak podejść w LPPT z punktu ATECA do pasa 21? Formalnie nie ma STAR dla tego podejścia z punktu ATECA.... Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=10001
Temat: NJerzy buduje sobie klocek. ...dopasować, ale momentami jest ciasno, i nadal nie jestem do końca pewny czy nie wystąpią gdzieś kolizje przestrzenne - na razie jest jedno miejsce gdzie kanał wentylacyjny będzie musiał robić niezłego zawijasa - najpierw zakręt 180 stopni i zaraz 90 stopni w przeciwną - będzie ciasno.
Co chwilę wymyślam jakieś nowe rozwiązania - wczoraj zrobiłem słupki w ścianie g-k, do których jest przymocowana ościeżnica drzwi w następujący sposób: profil pionowy 70mm wypełniłem ciasno dopasowanymi "belkami" ze styropianu, następnie ten profil został włożony w podobny ale 100 mm, i szczelina po obu bokach została zapiankowana. Takie słupki są bardzo lekkie i naprawdę sztywne, bardzo dobrze utrzymują ciężkie drzwi w nich osadzone. Dziś zrobiłem podobne, ale w wersji uproszczonej - dwa profile 50 mm złożone jeden w drugi, co dało kwadratową rurę, a w środek pianka. Te... Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=55860
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszopcia.htw.pl
.
|