AKTUALNIE - Wiejska Kuchnia Mojej Mamy
Temat: JELCZ BERLIET PR100 ...okres eksploatacji porównywalny do żywotności jelczy 272MEX. Podczas niektórych kasacji pojazdów z pierwszej serii półautomatyczne skrzynie przenoszono do nowszych egemplarzy. W ten sposób w skrzynię Wilson wyposażono autobusy 3084, 3086, 3218, 3226, 3249, 3250, 3251, 3270, 3273, 3720, 3792 i 3805. Jelcz Berliet PR100 zniknął równie szybko jak się pojawił. Jednakże, jelczańska fabryka każdy kolejny model opierała na ewolucji konstrukcji PR100 i PR110. Następcami berlieta były: PR110U, 120MM, a także niskopodłogowe M121M i M181M. Część z tych modeli jest współcześnie eksploatowana w Miejskich Zakładach Autobusowych. Na początku 2005 roku Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej pozyskał do swej kolekcji Berlieta PR100. Autobus został odrestaurowany i nadano mu wygląd berlietów eksploatowanych w Warszawie w latach 70-tych. Dane techniczne Łącznie: 832 szt.... Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=18164
Temat: 18 lutego 2005 będzie ciekawy film dokumentalny w TV Dziś 16:30 TVN Turbo - LEGENDY PRL. Za http://www.tvnturbo.pl LEGENDY PRL - następny program poświęcony będzie kolejnej polskiej marce "JELCZ". Pokażemy ciężarówki oraz autobusy marki Jelcz, które się pojawiały na naszych socjalistycznych ulicach. Oczywiście nie zapomnimy o krótkim rysie historycznym jelczańskiej fabryki.
Autorom należy pogratulować rzetelności - mówiąc o PR100 i PR110 cał czas pokazywano miga :| Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1325
Temat: [Addony] Nowe samochody do Army Zwany też "ogórkiem" i przydały by sie Ikarusy 280 i 260, Jelcz PR100 i PR110, Jelcz 043, Jelcz 021, Warszawa M20, Czajka, i co do Tarpana to chyba jasne, ze powstał potem Honker tylko chodziło o nazwe umieszczoną na samochodzie i wtedy bysmy mieli dużą paczke samochodów, autobusów, ciężarówek z tamtych lat i wtedy by było super pojechac sobie np. Warszawą po Sahrani. Stona którą podałes to dobra strona Klubu KMKM i przydatną stroną moze byc jeszcze ta Przegubowiec Źródło: armagame.pl/viewtopic.php?t=758
Temat: Historia autobusowej potęgi ...popularności jelcza władzy autobus ten nie leżał, bo nie pasował do wizerunku "drugiej Japonii", jaki promowała PZPR. Rozpisano zatem międzynarodowy konkurs na licencję nowego autobusu dla Polski. W szranki stanęła cała autobusowa awangarda z Europy. Zwyciężyła zasłużona dla motoryzacji, choć wówczas już podupadająca francuska firma Berliet. W latach 70. na stołecznych ulicach pojawiło się ponad 1500 autobusów PR100 i PR110. To była klęska. Pojazdy nie sprawdziły się w polskich warunkach, były zbyt delikatne. Gwoździem do trumny dla ciepłolubnych berlietów była zima stulecia w 1979 roku, która unieruchomiła setki autobusów. Odsiecz ikarusów Na szczęście pod koniec lat 70. przybywa odsiecz znad Dunaju. Coroczne dostawy setek węgierskich autobusów marki Ikarus pozwalają polskiej komunikacji miejskiej wydobyć się z zapaści. Do połowy lat... Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2541
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszopcia.htw.pl
.
|